محصولات فاقد گلوتن مینو فارس

مینو بدون گلوتن

با توجه به نیاز جامعه و اهمیت مقوله ی سلامت، با تحقیق و بررسی های فراوان و انجام تست های آزمایشگاهی انجام شده، شرکت صنایع غذایی مینو فارس میزان پروتئین گلوتن در محصولات خود را در حد مجاز استاندارد جهت بیماران سیلیاکی کنترل کرده و با اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان های نظارتی اقدام به تولید محصولات اسنک های فاقد گلوتن از جمله پفک و پاپ کرن و ریچی مینو و همچنین مشتقات خرما فاقد گلوتن کرده تا همچون گذشته، علاوه بر حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات خود به ضرورت های کیفیت غذایی این گروه از جامعه نیز توجه کرده و زمینه را برای مصرف این محصولات خوشمزه و کم نظیر فراهم آورده تا نگرانی نسبت به مصرف این محصولات را در مبتلایان به بیماری سلیاک کاهش دهد.

از آنجا که درصد زیادی از بیماران سیلیاکی از بیماری خود اطلاع ندارند، ضرورت آگاه سازی از چگونگی این بیماری و آشنایی با مواد مطمئن و مناسب جهت مصرف این افراد از جمله اهداف این مجموعه می باشد. لذا به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می گردد به برچسب محصولات فاقد گلوتن بر روی محصولات این شرکت توجه کنند.

توجه به این موضوع نیز قابل اهمیت است که غلات حاوی گلوتن، همچنان دارای فیبر و مواد مغذی از جمله ویتامین ها و منیزیم و آهن و … می باشند که تامین و مصرف آن برای بدن لازم می باشد بنابراین جبران این مواد مغذی حائز اهمیت می باشد.

مصرف محصولات فاقد گلوتن علاوه بر بیماران سلیاکی ، برای کلیه کسانی که به این ماده حساسیت دارند مطلوب می باشد.

علاوه بر کنترل شرایط بحرانی برای بیماران سلیاکی، استفاده از محصولات فاقد گلوتن دارای فوائد جانبی از قبیل افزایش سطح انرژی، با جلوگیری از آسیب بافت روده و جذب بهتر مواد مغذی همچون آهن می باشد.

گلوتن فری

ر ادامه به تعریف اصطلاحاتی همچون گلوتن فری و بیماران سلیاکی می پردازیم

محصولات فاقد گلوتن یا گلوتن فری (Gluten Free) شامل محصولاتی است که با حذف یا کاهش این ماده در ترکیبات خود از مشکلات مصرف گلوتن برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند جلوگیری می کند.

گلوتن نوعی پروتئین تشکیل شده از دو گلیکوپروتئین (گلیادین و گلوتنین) متصل به نشاسته در اندوسپرم برخی غلات است که در گندم و جو موجود می باشد و عامل ترد شدن و کش آمدن بافت فرآورده ی نهایی می باشد.

بیماری سیلیاک نوعی از بیماری است که افراد مبتلا به آن قادر به مصرف محصولات حاوی گلوتن نمی باشند، در این بیماری که از دسته بیماری های خودایمنی می باشد، سیستم ایمنی بدن بیمار، ماده ی گلوتن را به اشتباه به عنوان عامل بیگانه و مخرب همچون عوامل بیماری زا، مانند ویروس یا باکتری شناسایی می کند و با تولید آنتی بادی علیه این ماده باعث واکنش ایمنی بدن به این وضعیت می شود. این فعالیت در روده ی کوچک اتفاق می افتد و باعث تخریب بافت جداره ی روده شده و اختلالات گوارشی به دنبال دارد.

نویسنده: حجت اله محمودی

ما در شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها